درآمدی بر کتاب جادوگران نوین

خلاصه مطلب:

قدر ترین تریدرهای جهان، برای معامله چه می کنند؟ جک. دی شواگر در کتاب جادوگران نوین، راز معروف ترین و زبردست ترین معامله گران را فاش کرده است...

خلاصه کتاب جادوگران نوین از نگاه کندل 🙂

شاید اولین کتابی که با رویکرد مصاحبه محوری خواندم، کتاب قدرت اسطوره نوشته جوزف کمبل بود و واقعا جذب این گفتگو شدم چرا که رویکردهای مصاحبه ای می تواند شما را درگیر جریان کند و حتی گاهی باعث شود خود را در محیط مورد مصاحبه تصور کنید. حال اگر رویکرد نگارش مصاحبه ای برای انتقال تجربه باشد و بتواند با زبانی ساده و گیرا به شرح تجربیات دیگری بپردازد، بیش از پیش می تواند در همزاد پنداری و حس کسب تجربه بدون اقدام بسیار موثر باشد.

در معرفی جک. دی شواگر می توان به تاجر، نویسنده ، نظریه پرداز وال استریت و کارشناس سرمایه گذاری اشاره کرد. شواگر در کتاب جادوگران بازارهای نوین از رویکردی عملیاتی استفاده کرده و از طریق گفتگو با پانزده معامله گر موفق بازار، نگاهی موشکافانه به پشت صحنه صندوق های هچ فاند داشته است. نگارش مصاحبه محور یکی از روش های اصلی شواگر در نویسندگی است و جادوگران بازارهای نوین یکی از مجموعه مصاحبه های پر فروش شواگر با کارشناسان بازار سهام به شمار می آید. ازجمله معامله گران موفقی که در این کتاب با آنها مصاحبه شده می توان به جیمی مای، جوئل گرینبلات، مایکل پلات، ری دالیو، کولم اوشی و اد تورپ اشاره کرد.

جادوگران بازار نوین نام کتاب
جک. دی شواگر مولف
محمد کریم طهماسبی و جواد ثابت نژاد مترجم
چالش انتشارات

در کتاب جادوگران بازارهای نوین چهل درس کلیدی برای معامله گران شرح داده شده، که در واقع با یک ارزیابی صریح از موفقیت ها و شکست های معامله گرانی که در این کتاب با آن ها مصاحبه شده به یافتن روش های معاملاتی متناسب با شخصیت سرمایه گذاری معامله گر و همچنین درک تنوع ارزش در معاملات می پردازد. برخی دیگر از کتاب های شواگر عبارتند از: مفهوم و نامفهوم بازار، خلاصه ای از تصورات غلط سرمایه گذاری، جادوگران بازار سهام، جادوگران بازار؛ سه گانه شواگر در آینده شامل آنالیز پایه، آنالیز فنی و مدیریت بازارگانی و تعداد دیگری کتاب با ارزش در بازار سرمایه.

شاید از نگاه برخی خوانندگان این کتاب کمی از عصر حاضر عقب تر است و کتب جدید تر و پرمحتواتری به میدان آمده اند؛ اما پیشنهاد می شود علی رغم تعداد صفحات بالای کتاب (حدود 650 صفحه) به دلیل رویکرد انتقال تجربه مطالعه گردد.

خطوطی از کتاب جادوگران نوین

در آن هفته بازار به شدت بالاتر رفت؛ روز جمعه، انتشار چند خبر منفی راجع به پوند سبب شد تا این ارز در صبح کمی کاهش پیدا کند؛ اما از بعد از ظهر قیمت ها دوباره تا پایان روز افزایشی شدند. این پاسخ متناقض با خبرها، زنگ خطر را به صدا درآورد. بار دیگر غریزه به من حکم کرد که پوزیشن ها را ببندم؛ اما نمی خواستم بعد از این همه وقت از برنامه تخطی کنم بنابراین دوباره با هاروی تماس گرفتم. خوب؛ همانگونه که شاید شما هم حدس زده باشید، به نظر او دنباله موج در حال افزایش بود و او نیز همچنان نظرش بر فروش بود و بله، من هم معامله فروش را نگه داشتم و نبستم.

دوشنبه بعد، تعجبی هم نداشت، بازار چند صد پیپ بالاتر رفت. روز بعد، در حالیکه بازار هنوز با قدرت در حال افزایش بود، هاروی با من تماس گرفت. بدون اینکه ذره ای از اطمینانش کاسته شده باشد، پیروزمندانه گفت: «خبرهای خوبی دارم، من دوباره تحلیلم را بررسی کرده ام و نشان می دهد که بسیار به قله نزدیکیم.» خودم را ملامت کردم. یک جورهایی این همه هیجان به خاطر چیزی بود که هنوز رخ نداده بود، به نظر بدی من بود. اطمینان من به معامله به کف تازه ای رسیده بود؛ جزئیات وهشتناک آن را توضیح نمی دهم، حدود یک هفته بعد تصمیم گرفتم، تسلیم شوم، هاروی بی هاروی. راستی! بازار حتی تا هفت ماه بعد هم در حال افزایش بود.

فهرست مطالب کتاب جادوگران نوین

بخش اول: چشم انداز تجارت

بخش دوم: بزرگترین بازار جهان

بخش سوم: بازار آتی، بازاری پر از تنوع

بخش چهارم: مدیران سرمایه  و زمان سنج ها

بخش پنجم: بازیگران چندگانه بازار

بخش ششم: ماشین پولسازی

بخش هفتم: روان شناسی داد و ستد

بخش هشتم: زنگ خداحافظی

ضمیمه: آپشن، درک مبانی

چه کسانی کتاب شواگر را بخوانند؟

با توجه به هیجانات حاکم بر معامله گری در بازارهای مالی، کسب مهارت و انضباط و فراموش کردن عنصر شانس در این میان نیازمند دانستن آزمون و خطاهای کسانی است که هم اکنون به عنوان معامله گران موفق در بازار از آنها یاد می شود. پس همه کسانی که در بازارهای مالی در حال داد و ستد هستند و یا افراد و بالاخص دانشجویان علاقه مند به این بازار باید این سری مصاحبه ها را مطالعه نمایند.

5 1 رای
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها