آلت سیزن (Altseason) چیست و چه زمانی شروع می شود؟

خلاصه مطلب:

آلت سیزن یا آلت کوین پارتی چیست؟ چه زمانی آغاز و چه زمانی تمام می شود؟ در کندل بخوانید...

در تعریف آلت سیزن، ابتدا باید به مفهوم آلت کوین بپردازیم؛ آلت کوین در مفهوم لغوی یعنی “کوین های جایگزین”… به این معنی که به همه ارزهای دیجیتال غیراز بیتکوین آلت کوین می گویند. همانطور که می دانید بیتکوین به عنوان اولین، گسترده ترین و معروف ترین ارز دیجیتال به شمار می آید؛ اما هم اکنون بیش از 5000 رمز ارز و توکن در بازار وجود دارد که همگی بعداز بیتکوین بوجود آمدند. توسعه دهندگان آلت کوین ها با بررسی ابعاد دقیقی از شبکه بیتکوین سعی کردند کم و کسری های موجود در ساختار شبکه بیتکوین را برطرف نمایند که این موضوع باعث گردیده تا سرمایه گذاران نگاه موشکافانه تری نسبت به برخی از آلت کوین ها داشته باشند و در بلندمدت آلت کوین ها را جایگزین مناسب تری بدانند.

ارتباط بیتکوین و آلت کوین؟!

قاعدتا یک ارتباط نسبتا معناداری بین حرکت بیتکوین و آلت کوین ها وجود دارد… بطور کلی هیچ بازار مالی بصورت یک مسیر خطی نیست و بالا و پایین های خاص خود را دارد و در بهترین شرایط هم، اصلاحاتی در این بازارها صورت می پذیرد. اگر کل بازار کریپتوکارنسی را درنظر بگیریم؛ زمانیکه تمرکز بازار به سمت بیتکوین می باشد، مسیر تصمیم گیری از سمت آلت کوین ها فاصله می گیرد و این می تواند با نمودارهای ریزشی آلت کوین ها خود را نشان دهد و این رابطه، یک مسیر معکوس نیز دارد بطوریکه وقتی تمرکز بازار از بیتکوین برداشته می شود نرخ رشد آلت کوین ها افزایش می یابد.

آلت سیزن، همان فصل آلت کوین هاست؟

حالا می رسیم به مفهوم آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ها… به دوره‌ای از بازار که کوین‌ها و توکن‌های دیگری به جز بیتکوین شروع به رشدهای سریعی می‌کنند، آلت سیزن گفته می شود. این رشد آنقدر سریع است که از رشد بیتکوین نیز بیشتر می‌شود و ارزش آنها را در مقابل بیتکوین بیشتر می‌کند.

وقتی بیتکوین بعداز یک رشد قیمتی وارد اصلاحات عمیق می‌شود، معمولا آلت سیزن شروع می‌شود. معامله‌ گران پول خودشان را در زمان اصلاح از بیتکوین خارج می‌کنند و ارزهای دیگر می‌ خرند به همین خاطر قیمت این ارزها در این دوره شروع به افزایش می‌کند. در این روند معمولا پول بعداز خروج از بیتکوین وارد ارزهای بزرگ،‌ بعد ارزهای کوچک‌ تر و درنهایت در صورت ادامه دار بودن ریزش بیتکوین، یا وارد استیبل‌ کوین‌ ها می‌شود یا به پول نقد تبدیل می‌شود.

مهمترین نشانه های شروع Altseason؟

برخی از نشانه های شروع فصل آلت‌ کوین‌ها، رشد قیمت ارزهای بزرگ بازار مثل اتریوم و ریپل، آن هم درست در زمان اصلاح قیمت  بیتکوین، کاهش قیمت بیتکوین بعداز یک رشد نمایی، کاهش دامیننس بیتکوین به زیر ۵۰ درصد و استفاده از شاخص آلت سیزن است. برای مشاهده شاخص آلت سیزن می توانید به سایت blockchaincenter مراجعه کنید.

یک پیشنهاد طلایی درمورد آلت سیزن!

پیشنهاد می گردد بعنوان یکی از ساده ترین روش های تشخیص شروع یک آلت سیزن، نمودارهای حرکتی ارزهای مهمی مانند اتریوم، ریپل، کاردانو و یا ترون را در برنامه خود قرار دهید. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین آلت سیزنی که تاکنون بخ وقوع پیوسته مربوط به سال 2017 می باشد که طی آن در ماه دسامبر، برخی از رمز ارزها به میزان 100 الی 400 درصد رشد را تجربه کردند؛ بررسی نمودارهای آن زمان آلت کوین ها (برای درک بهتری از توضیحات ارائه شده) پیشنهاد می گردد.

1 1 رای
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها