معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی (بخش دوم)

خلاصه مطلب:

معایب و مزایای دو صرافی ارز دیجیتال ایرانی یعنی اکسکوینو و والکس چیست؟ یا کندل همراه باشید...

در اولین بخش معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، دررابطه با دو صرافی مزدکس و نوبیتکس صحبت کردیم که برای مطالعه می توانید اینجا کلیک کنید. حال در بخش دوم می خواهیم درباره دو صرافی دیگر یعنی والکس و اکسکوینو صحبت کنیم.

والکس/ wallex

شاید بتوان گفت والکس یکی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. تیم سازنده والکس اعلام می کند که هدفش از ایجاد صرافی والکس، ایجاد بستری امن با رویکرد حفظ دارایی کاربران برای معاملات ارزهای دیجیتال در سطح بین المللی است. اولین بودن یا آخرین بودن نمی تواند دلیل بر بهتر بودن یک پلتفرم باشد و قطعا کیفیت ارائه سرویس در این سایت را باید با سایرین مقایسه کرد.

طبق اعلام صرافی والکس تا کنون نزدیک به 90 هزار کاربر از پلتفرم والکس برای معامله رمز ارزهای خود استفاده می کنند. قطعا والکس نیز مانند سایر پلتفرها مزایا و معایبی دارد که به اختصار به آن ها اشاره می کنیم.

ویژگی های مثبت صرافی والکس:

  • شاید پشتیبانی قوی و سریع بعنوان یکی از مهم ترین ویژگی های صرافی والکس به شمار آید.
  • امکان سفارش گذاری خارج از قیمت بازار؛ برای بسیاری از کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال و یا بطورکلی در اینگونه بازارهای معاملاتی فعالیت می کنند، فراهم شدن امکان سفارش گذاری در قیمت پیشنهادی بسیار حائز اهمیت است؛ این درصورتی است که در بسیاری از صرافی ها امکان سفارش گذاری تنها در قیمت لحظه ای بازار وجود دارد و کاربر نمی تواند در قیمتی بالاتر یا پایین تر پیشنهاد خود را لحاظ کند و منتظر خریدار باشد.
  • پلتفرم ساده و آسان
  • ایجاد امنیت بیشتر دارایی های کاربران بصورت Cold Storage برای جلوگیری از هک های احتمالی
  • داشتن سه پایه معامله برای ارز دیجیتال؛ یکی از دیگر ویژگی های والکس که برای کاربران مهم است امکان معامله در پایه ریال، بیتکوین و تتر است؛ یعنی کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را در هر سه پایه مذکور معامله کنند.
  • تایید دو مرحله ای در همه مراحل ورود؛ تغییر رمز عبور و برداشت از کیف پول که به ایجاد امنیت هر چه بیشتر کمک می کند.
  • فراهم کردن اپلیکیشن تحت وب که به تازگی اتفاق افتاده بعنوان یکی دیگر از ویژگی های مورد پسند کاربران در این صرافی شناخته می شود.
  • فراهم کردن برنامه های انگیزشی مانند معرفی دوستان که می تواند دو پله سطح کاربری شما را بالا ببرد؛ بعنوان مثال شما با یک کد معرف در والکس ثبت نام می کنید و اینگونه شما مستقیم از کلاس طلایی شروع می کنید و در نتیجه کارمزد کمتری پرداخت می کنید.

برای ثبت نام، کلیک کنید..

نکات منفی صرافی والکس:

  • بزرگترین دغدغه کاربران احراز هویت سخت و پیچیده در صرافی والکس است، که از مهمترین بخش های آن تایید تلفن ثابت برای کاربر است که طی آن باید تایید بصورت تماس با تلفن ثابت شخص از طرف والکس صورت پذیرد.
  • کارمزد تقریبا گران !!! در صرافی والکس متناسب با سطح کاربری و حجم معاملات سه ماه آخر درصد کارمزد معاملات متفاوت است و از 0.2 تا 0.4 در نوسان است؛ بعنوان مثال:
حجم معامله سه ماهه آخر کارمزد سطح کاربری
کمتر از 20 میلیون تومان 0.4% کلاس برنز
20 تا 50 میلیون تومان 0.35% کلاس نقره ای
50 تا 100 میلیون تومان 0.3% کلاس طلایی
100 تا 200 میلیون تومان 0.25% کلاس پلاتینیوم
بالاتر از 200 میلیون تومان 0.2% کلاس اورانیوم
  • تعداد کم ارزهای دیجیتال ارائه شده در بازار وسیع کوین ها و توکن ها؛ که استفاده از این پلتفرم را برای علاقه مندان محدود می کند.
  • تلفنی پشتیبانی نکردن؛ پشتیبانی در والکس تنها بصورت آنلاین صورت می گیرد و نبود پاسخگویی تلفنی گاها باعث ایجاد نگرانی در کاربران می شود.
  • طولانی شدن زمان برداشت؛ در بعضی مواقع
  • جابجایی همراه با خطا در بازارهای پایه ارزی؛ درست است که داشتن سه پایه معامله برای ارزهای دیجیتال به عنوان یک مزیت اعلام شد اما به دلیل ضعف های سیستمی اختلال در هنگام جابجایی این بازارها منجر به نارضایتی کاربران والکس می شود.

اکسکوینو/ excoino

یکی از نگرانی هایی که معمولا در ارتباط با صرافی های ارز دیجیتال با آن روبرو هستیم، عدم وجود مکان شفاف و دقیق دفتر این صرافی هاست که اکسکوینو از این امر مستثنی است و در سایت خود آدرس دقیق دفتر خود را اعلام نموده و این خود می تواند در ایجاد اعتماد به این مجموعه بسیار تاثیر گذار باشد. اکسکوینو بعنوان یکی از صرافی هایی که دارای تاییدیه معاونت ریاست جمهوری است و به قولی بعنوان یک مجموعه دانش بنیان شناخته می شود و این نیز به خودی خود کاربران را در راستای استفاده از این پلتفرم ترغیب می کند.

نکات جالب اکسکوینو:

تیم بازاریابی اکسکوینو در برگزاری مسابقات و جشنواره های هیجان انگیز کم نمی گذارند و معمولا این جشنواره ها مشابه جشنواره های بین المللی با دادن کوین و توکن همراه هست و بر جذابیت آن می افزاید.

یکی از فعایت های متمایز اکسکوینو، دادن کوین اکسکوین بعنوان جایزه به کاربران در فضای باشگاه اکسکوینو است. اسکوین قابل معاوضه با سایز ارزهای دیجیتال در داخل اکسکوینو است و این بسیار برای کاربران جذاب است که می توانند امتیازات خود را به دارایی دیجیتال دلخواهی که در این صرافی پشتیبانی می شود و یا حتی ریال تبدیل کنند.

برای ثبت نام، کلیک کنید..

امتیازات و نکات مثبت صرافی اکسکوینو:

  • پشتیانی از بیش از 70 ارز دیجیتال؛ قابلیت معامله در بیش از 70 کوین و توکن یکی از بزرگترین جذابیت های اکسکوینو به شمار می رود.
  • کارمزد قابل رقابت؛ کارمزد تبدیل هر رمزارز به رمزارز دیگر در اکسکوینو ثابت و 0.2 درصد است.
  • پاداش به ازای مانده حساب پول؛ یکی دیگراز کارهای بیزینسی جذاب اکسکوینو دادن جایزه به باقیمانده پول شما که معامله ای با آن صورت نگرفته است…. اینگونه شما همواره از معامله در اکسکوینو سود می کنید.
  • پشتیبانی از کارت های شتاب تا سقف 8 کارت
  • داشتن اپلیکیشن؛ اکسکوینو در احترام به کاربر همیشه یک قدم جلوتر از بقیه بوده و همه پلتفرم های مورد نیاز کاربر اعم از اپلیکیشن در نسخه های اندروید و IOS و همچنین پلتفرم وب محور خود را در اختیار کاربر قرار داده است و کاربر در هر زمان و موقعیت می تواند به این پلتفرم دسترسی داشته باشد.
  • پشتیبانی از پرفکت مانی
  • احراز هویت دارد و ندارد؛ در اکسکوینو اگر فقط بخواهید ارزهای دیجیتال را باهم جابجا کنید، نیاز به احراز هویت ندارید. تنها در حالتی که نیاز داشته باشید از پرفکت مانی استفاده کنید و یا یک طرق معامله ریال باشد، نیاز به احراز هویت دارید.
  • امکان سفارش گذاری خارج از قیمت بازار؛ در اکسکوینو نیز مانند برخی دیگر از صرافی ها که البته تعدادشان اندک است، امکان سفارش گذاری در قیمت پیشنهادی وجود دارد و اینگونه کاربر می تواند در قیمتی بالاتر یا پایین تر پیشنهاد خود را لحاظ کند و منتظر خریدار باشد.

معایب صرافی اکسکوینو:

  • برای هر رمز ارز حداقلی برای معامله وجود دارد؛ برای این کار باید ارز دیجیتالی که می خواهید تبدیل کنید را انتخاب کرده و پس از انتخاب ارز مقصد، در باکس خرید عددی از 0 تا 9 را وارد کنید و اینجا حداقل موردنیاز برای معامله مشخص می شود.
  • مسدودی؛ گاها برای کاربران جدید در اولین تراکنش انتقال در سایت با تاخیر 48 تا 72 ساعته صورت می پذیرد و اکسکوینو این مورد را به دلیل اطمینان از امنیت دارایی کاربران اعلام کرده.
  • برداشت های زمان بر؛ از ساعت 12 شب تا 9 صبح هیچ تراکنش برداشتی در اکسکوینو صورت نمی پذیرد و همه درخواست های ایجاد شده در این بازه بعد از ساعت 9 صبح و به ترتیب اولویت انجام می شود.
  • طولانی بودن زمان فعال سازی حساب کاربری
  • نداشتن نمودار قیمتی؛ اکثر کاربران برای تصمیم قطعی نیاز به بررسی نمودار قیمتی ارز دیجیتال مد نظر خود دارند که در اکسکوینو این مورد پشتیبانی نمی شود.
0 0 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها