بیت کوین 500,000$ دلاری؟!

خلاصه مطلب:

آینده بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد شد؟ آیا بیت کوین می تواند سقوط تاریخی جبران و به قیمت های بالاتر صعود کند؟

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال یک بار دیگر مسیر خود را برای بهبود آغاز می کند، تحلیلگران مختلف وظیفه پیش بینی قیمت (خصوصا قیمت دارایی دیجیتال پرچمدار آن یعنی بیت کوین) را بر عهده گرفته اند.

تاثیر رویداد Bitcoin halving event بر قیمت بیت کوین

بطورکلی ، انتظار می‌رود که رویداد بعدی هاوینگ بیت‌ کوین، حدود دو سال آینده برگزار شود که چهارمین رویداد نیمه ‌شدن بیت‌ کوین خواهد بود. رویداد نصف کردن یا (Bitcoin halving event)، کاهش 50 درصدی پاداش بلاک برای ماینرها توسط پروتکل طراحی شده است و هر 210000 بلاک یا تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد. رویداد هاوینگ قبلی در 11 می 2020 اتفاق افتاد؛ زمانی که جایزه برای هر بلوک بیت کوین ایجاد شده، به نصف کاهش یافت و به 6.25BTC  رسید. چهارمین رویداد نیمه‌ سازی که پیش‌بینی می‌شود در 4 می 2024 اتفاق بیفتد، این جایزه را حتی بیشتر کاهش می‌دهد؛ 3.125 BTC در هر بلوک.

پیش بینی دو تحلیلگر از قیمت آینده بیت کوین

در 22 می، دنیس پارکر، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، نمودار قیمت رنگین کمانی را در نمایه توییتر خود به اشتراک گذاشت که عملکرد گذشته بیت کوین را نشان داده و قصد دارد بینشی بالقوه از حرکت بلندمدت قیمت آن ارائه دهد. نوارهای رنگی از رگرسیون لگاریتمی پیروی می کنند؛ اما هیچ مبنای علمی را نشان نمی دهند.

این نمودار، تغییرات قیمت بیت کوین را در طول زمان نشان می دهد که پس از هر رویداد نصف شدن قبلی، افزایش یافته است.

در زمان انتشار این توییت، قیمت در قسمت سبز نمودار با علامت “انباشته شدن” قرار داشته و به “خرید” نزدیک می شود. حال اگر مسیر مشابهی تا نصف شدن بعدی ادامه یابد، می تواند به حدود 40000 دلار برسد.

از سوی دیگر، یک تحلیلگر برجسته بیت کوین معروف به PlanB که یک سرمایه گذار نهادی هلندی و مدافع اولیه استفاده از مدل زنده سهام به جریان (S2F)  نیز هست، از کمبود برای تعیین کمیت ارزش بیت کوین استفاده کرده و بطور گسترده، به رویداد نصف شدن بیت کوین در سال 2018 اشاره می کند. (نمودار پست شده در ماه می 2020)

طبق این نمودار:

به نظر می‌رسد مدل اصلی S2F 55 هزار دلاری 2019 بهتر از به ‌روزرسانی 100 هزار دلاری بعدی است. جالب توجه است که بازسازی مبتنی بر نسبت متوسط ​​18 متری S2F و داده های جدید 3 ساله مدل اصلی را تایید می کند. درواقع این مدل، به 500 هزار دلار پس از نصف شدن سال 2024 اشاره می کند.

در زمان انتشار این تحلیل، قیمت بیت کوین 30408 ​​دلار است که 1.59 درصد افزایش در روز و 2.03 درصد رشد نسبت به هفته قبل داشته است.

منبع: https://finbold.com/

0 0 رای ها
امتیاز شما به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها